TELETIP SİSTEMİNE ENTEGRE OLAN FİRMALARIN DİKKATİNE:
https://teletip.saglik.gov.tr/docs/HL7Test.zip adresine gönderim test uygulamasını koyuldu. Gerekli IP, Port ve TLS konfigürasyonları doğru şekilde girildi. Gönderim problemi yaşayan hastanelerin öncelikle bu uygulamayı HL7 gönderim yaptıkları sunucu üzerinde çalıştırarak göndermeye çalıştıkları mesajı bu programla göndermeyi denemeleri sorunun tespitini kolaylaştıracaktır.
Şöyle ki:
1-Test uygulaması gönderim yapıyorsa HBYS uygulamasının ayarlarında (ip, port, TLS v.s.) veya uygulamada sorun var diyebiliriz.
2-Test uygulaması hatalı bir ACK alıyorsa HL7 mesaj içeriğinde bir hata vardır. Genelde ACK mesajlarını anlaşılır yapmaya çalıştık “xyz boş olamaz”, “abc en az 2 karakter olmaldır” gibi. Yine de ACK’dan sorun anlaşılamıyorsa bunu bize (teletip@saglik.gov.tr) iletebilirsiniz.
3-Eğer test programı ile de merkez sunucuya bağlanılamadı hatası alınıyorsa çok büyük ihtimalle HL7 gönderen sunucudan hl7.teletip.saglik.gov.tr adresine çıkış bloklanmaktadır ya da gönderim yapılan IP bizde tanımlı değildir. Bu durumda 1. İhtimali elemek adına öncelikle hl7.teletip.saglik.gov.tr 443 adresine HL7 gönderim yaptıkları sunucu üzerinden telnet bağlantısı denenebilir. Telnet ile bağlantı kuruluyorsa kontrol için HL7 gönderim yapılan sunucuya ait IP’yi bize (teletip@saglik.gov.tr) iletebilirsiniz.